19.10.2011

Pieniä Kysymyksiä Pienestä Elämästä


Susannan Työhuoneen Susannan kanssa pyörittelimme haastetta edestakaisin, kunnes se sai nykyisen muotonsa. Susanna vastasi ensin ja heitti haasteen minulle takaisin -siispä vastaamaan!

1. Käsityösi, josta olet ylpein. Liitä mukaan kuva.


Olen aina ihan kamalan ylpeä jokaisesta työstäni, jonka saan valmiiksi -valmistuminen ei ole tällä luonteella suinkaan päivänselvä asia. Kuinka paljon olenkaan aloittanut ja kuinka vähän lopettanut...Teen paljon juuri tästä syystä pikkutöitä, suurempien edessä lannistun jo ennen kunnolla alkuun pääsemistäkään. Voisin siis esitellä joka ainoan työni.

Ehkä kuitenkin rakkain ja tärkein käsityöni on ollut itse tuskalla ja vaivalla vääntämäni hääpuku. Olin sopinut ennen häitä silloisen puolituttuni kanssa, että hän piirtää pukuun kaavat ja auttaa myös ompelussa. Jostain syystä suunnitelmat menivät täysin mönkään ja löysin itseni liian myöhään tilanteesta ilman hääpukua, ilman kaavoja ja ilman niiden tekijää. Sain paikallisen ompelijan tekemään minulle kaavat, jotka onnistuivatkin hyvin. Mutta puvun ompelu jäi yksinäiseksi tehtäväkseni. Sain puvun ommeltua valmiiksi juuri ajoissa ja se onnistuikin yllättävän hyvin. Viimeisessä silityksessä poltin raudalla hameosaan ison jäljen...ja itkin. Onneksi kukkakauppias kuitenkin pelasti minut tästäkin pulasta; pukuuni tehtiin kukkalaite, joka peitti tuon palojäljen. Se oli kaunis, kuten häätilaisuuskin.

Säilytin pukuani häiden jälkeen asuntomme vaatekaapin päällä pukupussissa. Haaveissani oli, että värjään luonnonsilkin toisella värillä, jolloin voin käyttää pukua myöhemmin juhlapukuna. Muutimme asunnosta pois ja puku unohtui kaapin päälle. Muistin puvun vasta PIITKÄN ajan kuluttua ja kyselin asunnosta sen perään, mutta puku oli hävinnyt salatuille teilleen. Minua harmitti ja harmittaa edelleen. Toisaalta olen helpottunut; puvulla on paikkansa, eikä minun tarvitse siitä nyt huolehtia. Olen yhä naimisissa, vaikka puku onkin hukassa:)

Kuvaa puvusta minulla ei tähän hätään ole, koska 2002 vuonna emme omistaneet vielä digikameraa. Laitan kuvan puvusta kuitenkin myöhemmin nähtäville, jos saan jonkun kuvan skannatuksi. Sopiiko?

2. Kaunein rakennus, jonka olet nähnyt. Liitä mukaan kuva.

Olen kiinnostunut arkkitehtuurista ja Rakastan vanhoja rakennuksia. Olen erityisen viehättynyt autioituneista taloista, surullinen niiden kohtalosta. Rakennussuosikkini on vanha Komendantin Talo. Alla yksi kuva -lisää kuvia löytyy Kaunis Tarina -blogistani, jossa esittelen muitakin wanhoja taloja.


3. Laulu, joka koskettaa sinua. Liitä linkki tai sanoitus.

Kehitellessäni näitä haastekysymyksiä, en tullut ajatelleeksi, että itsekin joutuisin niihin vastaamaan! Näitä lauluja on niin paljon. Kuuntelen musiikissa ennen kaikkea sanoituksia, on paljon lauluja, joiden sanoitukset koskettavat minua. Valitsen tähän kuitenkin sen kaikista kauneimman:

http://www.youtube.com/watch?v=gVppceNO7uE

4. Minkä asian koet arjessasi raskaaksi?

Koen jatkuvaa syyllisyyttä siitä, että koen itseni perhettäni, miestäni ja lapsiani sekä heidän tarpeitaan ajatellen liian itsekkääksi. En osaa huomioida riittävästi muita ja jakaa aikaani muille oikealla tavalla.
Olen myös äärimmäisen rutiininomaisekotityönvastainen henkilö (kaikesta kotoilusta huolimatta) ja toivoisin olevani reippaampi ja jaksavani enemmän sellaisia asioita, jotka naisen on hyvä kodissa hoitaa.

5. Mistä asioista nautit eniten arjessasi?

Nautin monesta asiasta arjessani. Ehkä eniten huumorista, jonka avulla myös muista asioista nauttiminen on vielä hauskempaa! Lasten sutkautukset ja elämän tulkitseminen on loistavaa seurattavaa -toisaalta heidän vilpitön rakastaminen äärimmäisen arvostettavaa. Arvostan myös pysyvää parisuhdetta ja pysyvää kotitilannetta, jotka tuovat levottomaan mieleeni tasapainoa. Olen vihdoin myös löytänyt työn, josta nautin aidosti -tästä muistan iloita joka päivä!


Laitan haasteen eteenpäin kaikille, jotka osallistuivat edelliseen MaMaan, kiitoksena osallistumisesta:

Kotipesän Magdaleena
VMSomakopan Virpi
Hääräämön Laura
White & Bluen Kotiäiti
Piuzan Torin Piuza (?)
Hurlumin Kokox

9 kommenttia:

VMS kirjoitti...

Kiitos osallistumisestasi, tässä sinulle lisää hommia :D

Pidän tiukasta virkatusta perhospipostani kiinni ja yritän pysytellä blogissani omien artefaktien parissa. Tehtävä on siis mulle liian työläs, jos nyt virkkaisin kauneimman rakennuksen ympärille, tai ompelisin laulun tai raskaan arjen ;)

Kiitos Leena, oli mukava osallistua silti :)

PIUZA kirjoitti...

Kiitos Leena!:) Yritän vastata kysymyksiin jossain määrin.

t.Paula

Magdaleena kirjoitti...

Kiitos haasteesta! Mun piti mennä tänään ajoissa nukkumaan mut jäin sit miettimään haastetta. No, nyt on vastattu! (Ja nyt nukkumaan.)=)

Kokox kirjoitti...

Kiitos haasteesta, yritän ehtiä =).

whiteandblue kirjoitti...

Kiitokset haasteesta :D Laittelen vastauksia, kunhan kerkiän taas istahtaa kunnolla koneelle :D

Laura kirjoitti...

Kiitos haasteesta. Siinä oli mielenkiintoiset kysymykset. Laitan ne hautumaan ja vastaan tässä lähiaikoina.

Susanna kirjoitti...

Kiva, kun kerkesit vastata.

Tuo hääpukusi tarina riipii minun sydäntäni. Toivottavasti saamme siitä vielä kuvan.

Annika kirjoitti...

Hassua kun kuuntelin juuri chisun yksinäisen keijun tarina biisiä,kun luin ton biisi kohdan :)

Laura kirjoitti...

Hei! Tupsahdin tänne jostakin MaMa-linkin kautta. Mielenkiintoista. Varmaan tupsahdan toisenkin kerran :)

Related Posts with Thumbnails