3.10.2011

Makujen Maailma on Iloinen Asia

Meillä on kaikilla makumme. Leikkautin eilen Tavallisen Pojalla irokeesin päähäni, kun kyllästyin lainehtivaan mummotukkaani, jota ei saanut kuriin millään. Monen mielestä extra-paksu, luonnonkihara ja tumma hiuskuontaloni on upea -omasta mielestäni se vaan korostaa kamalalla tavalla vanhenemistani. Olen siis kriisissä, enkä yritäkään peitellä sitä tosiasiaa.

Keesi on myös kamala. Tekonuorekas ja äärimmäisen typerä veto -haluaako joku oikeasti näyttää Vilma Schlizewskiltä? Otsarypyt tulevat esiin kuin vuoret autiomaasta ja näytän munapäältä. Keesi nyt kuitenkin päässä on , eikä sitä hetkessä pois saa. Ellei halua kaljua tai millisiiliä. Luultavasti totun tähän aika nopeasti. Työskentelen tällä hetkellä paikassa, jossa ihmisten ja tyylien kirjo on mahdottoman laaja ja se toisaalta mahdollistaa itsellekin tällaisia rajanylityskokeiluja -luokanopettajana en ehkä olisi ensimmäisenä ollut keesiä leikkaamassa.

On ollut hauskaa tänään seurata työkavereiden ilmeitä ja kommentteja asiasta. "Kyllä sä olet rohkea" -kommentinhan voi tulkita eleiden tasolla myös lyhyesti ja ytimekkäästi: "Jär-kyt-tä-vää!". Pidän siitä, että ihmisillä on erilaisia makuja ja mielestäni sen saisi sanoa ääneenkin, jos tuntuu siltä. Minulle on ihan sama, pitääkö joku toinen minun tyylistäni vai ei. Itse olen itseni ankarin ja ennen kaikkea tylyin arvostelija joka tapauksessa.

Mielipiteellä ja suvaitsemattomuudella on eronsa. Minä voin suoraan sanoa, että seuraavassa kuvassa olevat kengät ovat muotoilultaan järkyttävän rumat. Ja seuraavat taas ihanan symppikset. Uskomatonta millaisen eron voi näppärä ja vähän vähemmän näppärä muotoilija saada samantyylisiin kenkiin....(ja jos sinulla on ihan kummat vaan kengät, olet aivan yhtä tervetullut jatkossakin blogiini -tosin noista toisista saatan olla hieman enemmän kateellinen)


9 kommenttia:

Mira kirjoitti...

mä sanon että hieno veto, vaikkei sua nyt tää mielipide liikutakkaan ;)

Lilianna Lehdokki kirjoitti...

OMG! Sä olisit ehkä viimeinen ihminen maailmassa, kenen olisin kuvitellut liikkuvan irokeesi päässä. Missään. Koskaan. Raju veto. Kuva olis kiva ;D

Pirjo kirjoitti...

=) Vai irokeesi. No kuvaa näkemättä on vaikea olla mitään mieltä, mutta täytyy tunnustaa, että saatan olla hieman kateellinen hiustyylistäsi. Itselläni kun on päätä myöten valuvat tylsän väriset hiukset. ;)

Katja kirjoitti...

Rohkeaa sanon minäkin. Mulle henkilökohtaisesti on rohkeaa vetää tukka pitkistä hiuksista polkkatukaksi. En ole uskaltanut tehdä :D
Kengistä olen tismalleen samaa mieltä.

Pieni Lintu kirjoitti...

Hih, vai irokeesi! :)

Mun pitäs ostaa uudet talvikengät, jotku söpöt. ;)

Osaatko muuten neuvoa miten oot saanu tuohon sivupalkkiin tuon "grab a button" jutun laatikon jossa koodi kuvan alla?

Mä laitoin blogiini napin jonka voi ottaa mutta tollanen koodiloota pitäs saada kuvan alle?! Miten?

Sain koodin väsättyä mutta jos paan sen koodin kuvatekstiksi kuvalle niin se vaan vääntää sitte sen kuvatekstin toiseksi samannäköiseksi kuvaksi..hmm..

Pieni Lintu kirjoitti...

..ei enää mitää..googlettamallahan toi selvis!! :)

Leena 37 Tuntia Vuorokaudessa kirjoitti...

mira: :D

lilianna: mä nyt en ehkä muutenkaan ole enää ihan se sama ihminen kuin joskus muinoin:D

pirjo, katja: :)

pieni lintu: jostain googlettamalla mäkin sen ohjeen löysin. riekerillä on aika paljon talvikenkiä, joihin täsmää termi "söpö".

Leena 37 Tuntia Vuorokaudessa kirjoitti...

mira: :D

lilianna: mä nyt en ehkä muutenkaan ole enää ihan se sama ihminen kuin joskus muinoin:D

pirjo, katja: :)

pieni lintu: jostain googlettamalla mäkin sen ohjeen löysin. riekerillä on aika paljon talvikenkiä, joihin täsmää termi "söpö".

Pieni Lintu kirjoitti...

:)

Related Posts with Thumbnails