5.5.2011

Korukurssilaisten Kättentöitä

Pidin Lapinjärven Ullakkopuodin (kiva kädentaitoliike Lapinjärven keskustassa) tiloissa eilen Vaijerikorukurssin. Kurssi oli mukava ja onnistui kivasti. On se aikuisten ohjaaminen vaan niin erilaista kuin lasten opettaminen! Ensi viikolla pidän samassa paikassa kierrätyskorukurssin.

Kurssia aloittaessani huomasin, että minulla oli kaikki muut materiaalit mukana paitsi itse VAIJERIT! Kylmänhiki meinasi jo pukata päälle, kunnes eräs ihana kurssilainen kertoi varustautuneensa omalla lähes korkkaamattomalla vaijerikerällä. Eikun kaupantekoon ja saatiin lopulta ilta pelastetuksi! Hienoja koruja saivat aikaiseksi -mielestäni tässä materiaalissa ja tekniikassa on mukavinta se, että kunkin työssä näkyy yleensä hyvin tekijän persoonallisuus ja erilaiset luonteet. Tässä hieman esimerkkejä, joita ihailla:



Tämä työ jäi hieman vielä viimeistelyltä kesken, mutta halusin näyttää, kuinka ensikertalainen voi saada näinkin haastavan kolmella vaijerilla punotun mallin aikaiseksi, kun vaan vaivautuu sitkeästi yrittämään!




6 kommenttia:

Peanut kirjoitti...

Kertookohan se jotain minun rahatilanteesta, että luen otsikon ihan väistämättä väärin. Konkurssilaisten kättentöitä. Höh :)

Mutta ihania kauniita ja värikkäitä koruja olette saaneet aikaiseksi!

Sari kirjoitti...

Ihanan yksilöllisiä ja kauniita kätten- ja ajatustenjälkiä!

Leena 37 Tuntia Vuorokaudessa kirjoitti...

Peanut ja Sari: Kiitos! Varmaan jotkut kurssilaisetkin lukevat kommenttinne ja ilostuvat:) Ja ope tietysti on tyytyväinen kun on opettanut niin hyvin!:P

carita kirjoitti...

Olisko ihan tyhmä ehdotus saada jotain ihan perusoppeja joskus tänne sun blogiin? Mulla on korumateriaalia..noh..ihan kiitettävästi, mutta tekniikka on vähän hakusessa. Enkä mä pääsis kuitenkaan ikinä osallistumaan mihinkään tommoselle korukurssille.

Leena 37 Tuntia Vuorokaudessa kirjoitti...

carita: netistä löytyy aika hyvin aloittelijalle jo ohjeita. mutta tosi paljon helpompi ja nopeampi toki on oppia, kun joku opettaa! mä pidän jatkossakin ullakolla kursseja. ideana on, että yksi ilta ja yksi ilmoittautuminen, niin ei tarvi sitoutua kuin siksi yhdeksi illaksi. laitan sulle kutsun ens kurssille, kunhan päätetään milloin se on! ninnu kyllä vähän suunnitteli järjestävänsä kurssin kotonaan ja lupauduin opettamaan.

carita kirjoitti...

No hei toi oli toinen juttu mikä mulla tuli mieleen, että jos sais porukkaa kasaan, niin opettaisitko sä? Mä oon netistä joo jonkin verran niitä katsellut ja muutaman kirjankin kirjastosta lainannut. Mut ei siitä ole oikein tullut mitään. Tai niistä tulee aika heikkoja. Mä opin vaan niin paljon paremmin ku joku toinen opettaa.

Related Posts with Thumbnails