24.10.2010

100 Asiaa ja Asiatonta



Pikkuthti oli Havinoita-blogissaan kertonut 100 asiaa itsestään, elämästä ja arvoistaan. Koska bloggaaminen on narsistinen tapani toimia exhibitionistina, innostuin tietysti heti ideasta! Minäkin haluan verkkoliikenteen historiaan 100 asiaa Tavallisesta Tytöstä!

  1. Pidän lyhyiden ajatusten kirjoittamisesta ja listaamisesta.
  2. Se on helppo tapa jäsentää asioita päässäni, joka on keskittymishäiriön ilmentymä.
  3. Tykkään täyttää myös mielipidekyselyitä- ja lomakkeita.
  4. Ilmaisen mielelläni oman mielipiteeni asioista.
  5. Minulla on mielipide lähes joka asiaan.
  6. Olen seurassa äänekäs ja rohkea puhuja.
  7. Haluan myös että muut puhuvat.
  8. Kiusaannun helposti hiljaisten ihmisten seurassa.
  9. Olen utelias.
  10. Kyselen ihmisiltä heidän henkilökohtaisia asioitaan mielelläni.
  11. Olen aidosti kiinnostunut muista.
  12. Olen tullut äitiini.
  13. Prinsessa Ruusunmarja on tullut minuun.
  14. En tiedä olenko siitä iloinen vai surullinen.
  15. Olen herkkä.
  16. En voi sietää epäoikeudenmukaisuutta.
  17. Enkä suvaitsemattomuutta.
  18. Pyrin hyväksymään ihmiset sellaisena kuin he ovat.
  19. En kavahda persoonallisuutta,
  20. enkä psyykkisiä sairauksia,
  21. enkä ihmisten virheitä.
  22. Minusta yleensä pidetään ihmisenä.
  23. Minua pidetään supliikkina hauskuuttajana.
  24. Olen välitön lähestyessäni ihmisiä.
  25. Jotkut naiset eivät pidä minusta.
  26. Heidän mielestään olen ehkä liian äänekäs ja hyökkäävä.
  27. Läheisiä ystäviä minulla on aina ollut vähän.
  28. En osaa sitoutua ihmissuhteisiin kunnolla.
  29. Arvostan kuitenkin pysyvyyttä ihmissuhteissa.
  30. Olen naimisissa.
  31. Minulla on vaikeuksia mieltää itseni naisena.
  32. Vielä enemmän minulla on vaikeuksia mieltää itseni vaimona.
  33. Olen tehnyt paljon töitä minäkuvani ymmärtämiseksi ja kehittämiseksi.
  34. Ammatillisesti olen täysin hakoteillä.
  35. En ole kutsumusammatissani, enkä tiedä mikä se on.
  36. Koen kasvatustyöni hyvin raskaana,
  37. vaikka toisaalta pidän siitä.
  38. Teen työni tunnollisesti,
  39. mutta silti koen itseni riittämättömäksi.
  40. Talvi on minulle pitkä.
  41. Kesä liian lyhyt.
  42. Olen vastakohtien ja ääripäiden ihminen.
  43. Minua on hankala asettaa yhteen muottiin.
  44. Olen hieman sitä ja hieman tätä.
  45. Olen kiinnostunut kaikesta.
  46. Mainitsen nykyisin harrastuksekseni tiedonhankinnan.
  47. Luen paljon kirjoja,
  48. ahmin lehtiä
  49. ja etsin tietoa netistä.
  50. Haluan kokeilla asioita, joita en ole vielä kokeillut.
  51. Olen kokeillut ikäisekseni aika paljon asioita.
  52. Minun olisi pitänyt aloittaa kokeileminen aiemmin.
  53. Kasvoin lapsuuteni ja nuoruuteni tynnyrissä.
  54. Tynnyrini oli turvallinen ja miellyttävä.
  55. Tynnyrin ulkopuolinen maailma oli minulle kuitenkin liian erilainen kuin sisäpuoli.
  56. Elämäni oli vaikeimmillaan 20-vuotiaana.
  57. Ja joka vuosi sen jälkeen se on ollut vielä raskaampaa.
  58. Analysoin ja mietin liikaa.
  59. Olen kateellinen ihmisille, jotka tyytyvät tavalliseen elämään.
  60. Tavoittelen aina jotain suurempaa.
  61. Kritisoin ympäristöäni
  62. ja pyrin kehittämään sitä.
  63. En ole aina tyytyväinen itseenikään.
  64. Olen huolimaton,
  65. koska tavoittelen täydellisyyttä.
  66. Haluaisin enemmän aikaa.
  67. Ja enemmän rahaa.
  68. Minulla on kyltymätön palo saada toteuttaa itseäni.
  69. En ole hyvä tiimityössä.
  70. Ideavarastoni on ehtymätön
  71. mutta toimintatapani eivät yleensä kovin kollektiiviset.
  72. Sorrun helposti ideoinnin jälkeiseen laiskuuteen.
  73. En saa toteutetuksi asioita, jotka suunnittelen.
  74. Nukun paljon.
  75. Minulla on uniapnea.
  76. Uniapnea on miellyttävämpi diagnoosi kuin krooninen masennus.
  77. En muista enää, millaista on elää, jos ei ole väsynyt.
  78. Kadehdin ihmisiä, jotka ovat terveitä.
  79. Olen selviytyjätyyppi.
  80. Sinnittelen vaikeuksista läpi ääneen nauraen.
  81. Kotona olen rasittava ja uupunut.
  82. Moni ulkopuolinen ei tiedä, millaisia vaikeuteni ovat olleet.
  83. Minulta kysytään hyvin vähän asioita.
  84. Joskus tuntuu kuin minua pelättäisiin.
  85. Arvostan ihmisiä, jotka lähestyvät minua rohkeasti.
  86. En koe menettäväni mitään, ollessani avoin muille ihmisille.
  87. Elämäni ei ole salaisuus.
  88. Mielestäni suomalaiset puhuvat liian vähän.
  89. Ajattelen mielelläni, että minulla on juuret tataariväestössä.
  90. Todellisuudessa koen itseni juurettomaksi.
  91. Haluan pysähtyä ja luoda lapsilleni juuret.
  92. En tiedä onnistunko siinä.
  93. Toisena päivänä haluan toista kuin toisena.
  94. Olen ailahtelevainen.
  95. Eniten haluan kuitenkin onnellisuutta.
  96. Ja rauhaa.
  97. Ihmettelen ihmisiä, jotka uskovat Jumalaan.
  98. Minulla on paljon uskovaisia tuttuja.
  99. Ja paljon keskiluokkaisia tuttuja.
  100. Koen itseni aina muiden ihmisten seurassa erilaiseksi.

1 kommentti:

pikkuthti kirjoitti...

Kiitos että jaoit nämä! Tunnistin itseni niin monesta siun listasi kohdasta, että tämän lukeminen oli yhtäaikaa upeaa että hämmentävää :)

Meissä on paljon samaa; mm. äänekkyys, rohkeus, muista kiinnostuneisuus, välittömyys, epäoikeudenmukaisuuden ja suvaitsemattomuuden sietämättömyys, tunnollisuus vs. riittämättömyys, talvi -kesä jne :) -Olisipa mukava joskus tavata!?

Viime aikoin yllättävän moni on puhunut tuosta miten he kokevat itsensä erilaiseksi kuin muut (myös mie koen niin) -olenkin miettinyt viime aikoina, että kokeeko kukaan itseään samaksi ja ympäristöön kuuluvaksi?! Onko se vain meiän mielikuvissamme oleva "fakta"?

Related Posts with Thumbnails